jueves, 1 de octubre de 2015

30 de Setembre 2015


Avui de 16:00 a 18:00 hem anat al saló d'actes i hem escoltat a Llorenç Jimenez, una persona que es dedica a explicar contes (un contacontes).

El títol d'aquest acte és:

Conferència-taller:
"Com contar contes a Primària",
a càrrec de Llorenç Jiménez.

Ens ha donat alguns consells, com per exemple:

  • que la història que expliquem ens agradi.

  • que busquem a Internet narradors orals, perquè d'aquesta manera, podem aprendre a modular la veu i a conèixer diferents estils.

  • podem contar llegendes com la del Puig Campana, contes tradicionals com ara "Els tres porquets", o fàules, com per exemple: "El lleó i el ratolí".
A l'enllaç es pot veure la fàula:

També ens ha contat un conte: "Si un día juntasemos todas las camas del mundo".

Ens va ensenyar també un llibre "despegable", el qual es pot contar amb una cançó o tocant un instrument. 


El llibre tènia una tortuga, quan desplegaves una pàgina es convertia en granota, quan la desplegaves es convertia en eruga, en dinosaure i finalment en cocodril. Va ser molt divertit.

Ens ha explicat endevinalles d'animals, en les quals els nens més petits poden contestar amb respostes sonores.


També ens ha llegit un llibre que es diu "La veueta".




Ens ha mostrar com podem utiliztar materials com ara, un embut, un plat, una branca agafada el dia de Sant Joan i un truc amb mocaors on semblaba ser un ratolí. Tot açò és per a mantenir l'atenció dels xiquets que estan escoltant.


Per últim Llorenç li ha dit a un alumne que pugi i vagi passant fulles d'un llibre mentre que ell va explicant una història inventada.

Va ser molt divertit, perquè Llorenç anava improvisant segons es passaven les pàgines.

Observacions: 

La conferència m'ha semblat molt constructiva perquè el dia de matí quan estiga fent classe, m'agradaria utilitzar la lectura com un recurs d'aprenentatge, sobretot amb els alumnes més petits. 

Mitjançant la lectura animada, els alumnes es diverteixen alhora que aprenen.



No hay comentarios:

Publicar un comentario